Translate

Претражи овај блог

На чистини, на ветру, на висини

На чистини, на ветру, на висини
Рани критички радови о Мирославу Лукићу Бели Тукадрузу

Директни контакт

Директни контакт са дописницима, преводиоцима, сарадницима, пријатељима, филантропима, издавачима

ПРЕТРАЖИВАЧ. КОМПЛЕТАРИУМА

ПоРтАл |Сазвежђе З


СУРБИТА

уторак, 3. јун 2008.

Dug pogled unazad, 3 (084)

TEŠKOĆE
(oko štampanja pojedinih naslova Opusa Umetnost mahagonija)


..... Cena štampanja za svaku od 32 knjiga se razlikuje. Bez 4000 DM teško bi se moglo nešto uraditi na objavljivanju mojih Dela. Gde da nađem toliko novca?
Posedujem stotinak primeraka drugog izdanja ant. Nesebičan muzej, koja se u knjižarama prodaje, sporo i slabo, po 2850 din. Kada bih 90 primeraka prodao školama po sniženoj ceni, možda bih tako sakupio novac za objavljivanje mojih Dela?
Ako bih dao 80 primeraka sa 50% rabata, cena po primerku bi iznosila 1425 h 80 pr = 114.000 din.
Eto - novca, kojim bi moglo da se obelodani moj Opus...Makar u samo stotinak akademskih primeraka...

*
Telefonirao mi je otac, oko sedam popodne. Zanimalo ga je da li dolazim kroz nekoliko dana, i : kako su deca, jer je, navodno, nešto loše video u šolji kafe. On je naš porodični prorok. (Danas smo primili platu; platio sam odmah komunalije, struju, telefon; četvrtina plate. ) (Novine ne čitam danima. )
Uradio sam neke dobre stvari, danas.
Povredio malo ruku. Prelomio sam dve nove knjige, i sutra ću to nastaviti. I prekosutra. Sve knjige, koje sam već uradio (Umetnost mahagonija...) spremiti za štampu. Zatim, romane (preostale). Treba da imam za par meseci, ako Bog da, ukoričena 32 naslova, makar u po jednom primerku. I treba zatim da poradim na tome da nađem novac, neophodan za umnožavanje, barem u stotinak primeraka.
Niko mi se od saradnika časopisa ne javlja; ne znam u čemu je stvar?
Po povratku sa sela. Otputovao i doputovao vozom. Beograd nije Srbija; a ni Srbija nije više... Čim voz uhvati brzinu od Rakovice prema Jajincima, Belom potoku, zabele se u sumraku, vrzine, kao svileni porubi. Cvet krušaka, cvet trešanja, izgleda kao mesečina spram tamne prirode ostale koja se budi. Rano je sve procvetalo. Sinoć je pala slana...Sišao sam po noći u Mustapiću; popeo se u voz u Zviždu u rano jutro. Dočekala me je noć; šoder; senke srušenih kuća i mnoštvo dalekih usppomena;
dalekih kao svetla u noći, svetiljke po selima ispod brda na severoistoku. Ispratio me je moj stari otac. Voz je bio poluprazan. Ušao sam u kupe u kome je bio samo jedan mladić, što je putovao od Zaječara da Požarevca. Bio sam izmučen mnogim stvarima. Ova godina će biti jedna od najtežih za moju porodicu; ne vredi objašnjavati zašto.
Majka je bolje, ali nije dobro ( potrebno je da bude ovde; potrebna joj je nega; drukčiji život). Neka mi je Bog u pomoći do jeseni!

***
Probudile su me ptice; čavke; pre pola sedam; nešto se dogovaraju iznad moje glave. Sanjao sam san, nekih detalja sam se mogao setiti.

***
... Bolesti otkrivaju sve skriveno.
NOVAC. Gde naći novac za štampanje 32 naslova Opusa UMETNOST MAHAGONIJA?
Priliv novca od knjižarske prodaje drugog dopunjenog izdanja antologije NM, i drugih knjiga i časopisa je, više nego simboličan. A oni koji imaju novca i ne znaju šta će sa njim, ne dreše lako kesu... Pomislio sam na ***, i na još neke tzv. prijatelje i poznanike... Suviše su kao drugi, suviše kratkovidi, licemerni i sebični... ali, ja se molim Bogu za pomoć, i ja verujem da će pomoć doći, kao i obično, iz pravca iz koga deluje Bog : preko dobrih ljudi, jer Bog se u ovom svetu ne pojavljuje i deluje preko njih...
Miroslav Lukić
Objavljeno u knj. Dug pogled unazad, Opus umetnost mahagonija,
Beograd;mobarov institut: Zavetine, 2002
str. 14-15

Нема коментара: